Sep 12, 2010

raya : part one


al-kisah pada raya pertama :

cam tahun-tahun beforenye,
aku sambut raya kat shah alam
sunyi~ 
suasana x macam bila beraya kat kampung
tapi x pelah.. 
tetap bersyukur sebab masih ada peluang lagi untuk aku sambut raya

pagi-pagi lagi dah bangun & mandi sunat aidilfitri
pastu, kejutkan adik-adik aku yang payah giler nak bangun tu
hisshh~ mereka... 
pagi-pagi raya dah buat darah aku naik ke kepala
liat bebenor nak bangun... sabar yo lah

then, ingat nak tolong sediakan juadah pagi raya
tapi...
aku dapat special task dari ibu...
katanya "mimie, tolong jahitkan baju kurung kak ya nie ek"
katanya lagi.. "pas abes jahit, tolong gosokkan sekali... 
baju ibu sekali tau"
kalau gosok baju tu no problem lagi tapi!!!
huhuhu... JAHIT BAJU??? 
Alamak~
dalam hati aku... 
bukan x nak tolong bu, tapi bab-bab jahit nie
mimie angkat bendera putih la bu.... hehehe
tapi x pe la... raya punya pasal
aku jawab "OK" besertakan senyuman lebar sekali 
amik masa 2 jam setengah gak la aku jahit baju si sheera tu..
ala,,, sebenarnya bukan payah beno pon..
cuma nak pendekkan part badan & tangan baju tu je
itu pon amik sampai 2 jam lebih... baru satu baju plak tu
(tu le... dulu masa sekolah belajar bila belajar ERT ko ngelat...
 skg padan muke)

in the mean time ayah ngan adik2 laki aku gi masjid negeri
buat solat aidilfitri..
yang perempuan kena tahan... duk dapur tu
kecuali aku le... hehehe

AYAH BALIK!!! 
AYAH BALIK!!!
pe lagi.... 
MARI TERJAH MEJA MAKAN
lambat nanti makanan abes kang~
hehehe~ as always la...
waktu makan kena berebut.. baru syok!!
pas je abes makan, 

tibe la sesi sob-sob..
x lain & x bukan sesi  maaf-bermaafan
ye la... selama ni banyak wat dosa kat ayah ibu kan...
mintak maaf & mintak berkat hidup
moga-moga perjalanan hidup aku sentiasa dapat restu dari mereka
yela... tanpa ibu ayah aku ni, sape la aku kan...

*x bleh bla betol mamat sorang nie... 
ingat penyerahan sijil penghargaan pe*

other pic to share: 

*my angel buat peace~*

*a piece of my memory*

then.... 

bersambung part two plak ek 
hehehe

XOXO

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...