Jun 6, 2010

Pengalaman Ini Amat Berharga

Aaaaaaaahhhhhh~

Aku malas dah nak fikir.... Buang karen and buang masa je!!!

Tapi wat masa nie aku perlu luahkan perasaan yang menyakitkan nie......


Aku akui... itu memang la salah aku tapi x yah la nak laser aku teruk2 pak cik.....

Yup... kesalahan tu memang agak besar... And aku memang sangat2 bersyukur kat

mak cik tu... At least dia double check resit yang aku wat... N kesilapan aku dapat la baiki ngan cepat....

tapi mak aih.... mulut laki dia tu betul-betul aku x leh tahan......

panas je hati nie tadi...


Bingung kan....

Yelah... aku citer dari awal


Hari nie..... `6 Jun 2010 mencatatkan peristiwa yang agak malang bagi diriku.
Argh~ Geram lak rasanya bila ingat balik peristiwa tu...
Citernye gini, waktu tu aku ngah busy coz ramai customer...
Ada sepasang husband and wife customer nie nyer turn,
aku scan la barang2 yang dia orang beli tu cam biasa....
Tapi, aku admit yang aku kureng sikit nak pandang display... only to make sure of the price la kan... Mana x nya.. barang yang couple nie beli 'boleh tahan' banyaknya...
terkehel plak kepala aku kalau asyik pandang display tu je kang....
Selesai scan sumer barang... Macam biasa la... It's pay time.... Mak cik tu bayar guna credit card..
Harnya barang yang dia beli tu RM100.90. Isyh.... memang aku ingat lagi... peristiwa hitam la katakan...
Tapi rupa2nya, barang yang aku just scan tadi diaorang belikan untuk orang lain....
Meaning ada orang pesan beli barang la...
At first mak cik tu terkejut jugak la.... Mana x nye..., belikan barang pesanan orang almost hundred ringgit... kalau aku pon, aku kena shock gak!!!
Hubby dia tanya.... pas pak cik tu dengar.... fuh... sebijik macam ayah da (ayah sori.... xde niat)
bisingnya.... mak aih... tapi takpe... aku sabar je~
then.., aku scan plak barang2 yang diaorang nie nak beli..... kali nie memang barang diaorang la...
sambil aku wat keje aku menscankan barang2 tu, mak cik tu belek balik la resit yang first tadi....
ye lah... nak tau gakkan barang mane yang mahal tu...
rupa2nya cendol yang hijau tu satu RM35.90.... Bapak mahal.... Ngan aku2 pon terkejut sekali...
Isk3x... Rupa2nya, cendol tu x leh guna barcode kat belakang.... Senang citer, it has another barcode untuk discan la.... Mana la aku tau... Lain la kalau de price tag kat benda alah tu...
Mak cik tu minta la bebaik aku betulkan.... Ye lah,,,, orang punya barang.....
Aku panggil la senior cashier.... Nak2 masa tu kak Ros yang jaga... Fuh... cuak gak la aku...
Mana x nya..., dia kan agak kekerekkan... but she's ok actually~
Alkisahnya... bila pak cik tu tau aku silap scan.... fuh... bising siot... Fine... aku memang paham dia marah.... Aku mintak la maaf kat diaorang.... Mak cik tu aku tengok rilek je....
X macam suami dia. Bising macam mulut murai....
Dia cakap ape kat aku :
nie macam mana AWAK KEJE nie???? kalau macam nie bankrupt la kami nie...
syarikat awak yang untung....
isk nie x leh jadi nie....
macam nie ke awak keje??? x professional langsung
and bla... and bla... and bla....
bising giler waktu tu... aku makin hot je.... tapi nak wat camne... diam and mintak maaf je la...
dalam hati nak je aku melawan cakap pak cik tu.... bukannya aku sengaja...
and bukannya aku x betulkan balik kesilapan aku tu.... siap scan balik sumer barang yang dah pon aku lock and masukkan dalam plastik tu... pok pet pok pet mulut pak cik tu marahkan aku....
last2 bila habis je sumer, pak cik tu gi customer service isi borang pertandingan tu...
aik... dalam marah2 kat aku de hati gak dia nak isi borang tu ek....
dah tu... amik lak pen aku.... habis isteri dia tu nak bayar x dapat sign sebab pen dah bawak lari...
ye la... guna credit card la katakn...
yang wat aku rasa terharu & nak nagis nie tme mak cik a.k.a isteri dia backup aku...
terharu giler siot....
nak tau pe mak cik tu cakap ::
maafkan suami mak cik tu ye dik...
dia tu memang bising sikit...
biasa la,, mak cik pun paham...
bukannya kita nak benda ni jadi camni...
semua orang buat salah...
adik buat bodo je ngan pak cik tu ek
eh..., dik mana pen tadi?
la.... tu la dia.... salah orang tau plak kecoh2
tapi salah dia sendiri buat dekkkk je... ish
perghhh..... terubat sikit hati aku yang panas ni... thanks mak cik....

tapi takpe......... nie la pengalaman.... mahal tu...
pengalaman kena marah ngan customer... memang la 'sakit' sikit tapi
aku akui yang benda nie la yang buatkan aku tabah menghadapi manusia yang sememangnya
mempunyai pelbagai personaliti dan ragam.....

terima kasih la atas pengalaman yang berharga ni...
moga2 aku menjadi seorang yang tabah dalam hidup bagi menghadapi macam2 dugaan dan cabaran dunia

Amin... Insyallah~










No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...