May 22, 2010

Hari yang bengong~

Hari ni aku keje shift morning...
Meaning start pukul 10 till kul 7.30 la~

X tau nape... Hari nie adalah suatu hari yang amat amat sengal...
Kesengalan tahap gaban la melanda....
Semua yang ada tadi bad mood... Kak Ros lagi la... Huuu~ takut tgk!!
Entah kenapa hari ni aku rasa semua yang aku buat x kena...
Dari pagi...., nak gi keje x aman sangat coz ayah bawak kete gi service...
Last2 gi keje ngan kete ayah...
Bila masuk je kete tu.., dalam ati aku pon "mak aih... nie kete kesarang tikus?"
Sori ek ayah... tapi dah benda betul. Barang bersepah dalam kete tu...
Ngan barang untuk MUET ek... Barang pc lagi... Bahan mengajar lagi....
Yang pling aku x tahan... sampah sarap pon x nak kemas ke ayahku sayang... isk2
Dah la... stop about ayah car and sambung balik about me..!!!
Pagi tadi before nak g keje dah ujan rintik2... ayer bergelora... ~(teringat lagu tu!!)
Nasib baik gi awl... Kalau lewat lagi sikit... Alamat berada dalam kebasahan je la aku~
Sampai TS... cam biasa la... amik float cash kat ofis then hari nir aku kena jaga kaunter 5 yang kat mart tu~ Perghhh.... gigil beb! Mana x er, 1st time jaga hari sabtu kat mart...
Dah la x leh guna plastik lak tu!!! Customer marah ke... Tanya ke.... Senyum je la~
Nak wat camne lagi... Bukan er kita yang tetapkan hal tu...
Hari ni Shahril wat hal lagi... datang lambat bukan nak inform ke... Nak call ke... Mana x akak2 kat opis tu bengang kat dia... sampai kitaorang yang x de kena-mengena nie pun rasa tempiasnya.... Aku yang asalnya morning x pasal2 kena buat full.....
Tapi alhamudulillah... nasib baik tgh hari mamat sekor tu tetiba muncul.. X yah la balik lambat lagi... Yay~ hari nie balik 7.30 malam....
Then.., gi rehat awal lak... Dalam 12.30 da leh rehat da... Katanya coz cashier ramai ari ni!!!
Isk3x Before rehat, as usual... kira duit dulu... Alhamdulillah... over rm0.10~
Lega jap... Hari nie aku rehat ngan Kak Reen ngan Kogi skali... Ntah la.... Agaknya aku x rapat lagi ngan dua orang tu.., tu yang lots of the time aku diam n wat selamba je... Dengar mp4 lagi best!!!!

After break.., continue jaga kat kaunter 5... Hari nie memang le..~
Leh plak pc kat kaunter 5 tu hang la..... Orang nak guna jap la.... Keyboard rosak la....
X tau la aku nak kata pe dah....
Pastu tiba la saat-saat itu....
Saat yang di mana aku menyesal ngan takut sangat....
Kak Ros bagitau yang aku kena g jaga hardline.... Sampai je hardline tu, aku tgk customer punya la ramai ada kat situ... Pergh!!! mencabar beb~ Then, nak x nak, aku mulakan la keje aku...
Sampai pukul 5 lebih, Atikah tolong aku packing.... At 1st memang aku x bagi dia jaga kaunter.. Jadi packer suda~ tapi x tau la.... Bila time x de orang, kitaorang pon duduk la...
Then, ramai customer balik.... Dia tetiba je take charge of the kaunter... Dah la x bagitau aku....
Aku takut la... Bukan pe..., time tu ramai customer... Dia da la budak baru... Aku takut short je..
And guess what.... pas shift aku selesai je..., betul2 money short seyh!!!! Geram giler~
Kalau sikit tu x pe lah... Ni nak dekat RM80!!!!! Abeh elaun aku kalo gitu... Pergh~
Harap2 diaorang check balik~
Huuuu~ x nak las short gitu..... And FYI, hari ni pon Kak Fairuz short gaks... Dia nyer lagi banyak... Lebih RM100 gaks la~

Aaaaaaaaaaaaaa~~~

X tau la camne nak menghadap keje sok... Pergh!! X sanggup aku nak short lagi....
Esok aku dah buat keputusan.... Aku nak kira duit tu lambat2... Customer nak marah pon marah la... Asal duit gaji aku x kena potong lagi!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...