May 19, 2010

Berita Terkini~

Sebenarnyakan, aku lupa langsung pasal blog nie!!
Siyesly..... skg nie asyik ngan FB ngan twitter je~ Itu pun aku jarang update...

New news tentang aku:

1. Aku dah tamat keje ngan UiTM da.... Yelah, exam season kan da habis... Sat lagi aku upload gambar2 kenangan time aku keje ek~
Aku rindu lak nak jaga bebudak exam nie...
Ingat lagi...
Masa last day la yang paling best!!1
Tgh hari Abg Najib belanja makan... Then, petang ek, Kak Aisyah plak...
Alhamdulillah.... murah rezeki diaorang~

2. Aku start keje kat The Store kat PAS... Hmmm... asalnya aku nie pekerja part time... Tapi atas sebab kekurangan pekerja, aku diajak join full time....
Kira ok la tu... Part time RM3.80/hour tp full time basic rmXXX... x termasuk lagi elaun pekerja =)
Sejak keje kat situ.., aku blaja banyak perkara... Rupa2nya pelanggan nie banyak karenah gak ek...
Aku kena training 4 hari dulu baru dapat jaga kaunter sendiri.. (oppsss... lupe lak nak cakap.. aku kat situ keje jadi cashier)
Ingat lagi.... 1st day aku jaga kaunter sendiri ialah hari Ahad (19.05.2010) kat Market...
Fuh... memang banyak gaks la dugaan yang aku lalui...
Tapi demi mencari pengalaman..... terpaksalah bersabar!!! Oh, hati... Tabahlah~
Esok er plak aku jaga Bakery.... Bapak kelam kabut aku kat situ... Ye lah.. 1st time jaga bakery~
Ne penah aku training kat situ.... Ghupe2nye, kalau jaga kat bakery, kita kena tolong pack2 buns and cakes tu... And nak bungkus tu pon de plastik2 yang tersendiri.... Owhhhh~ gitu chegitenye!!
Tapikan, yang memelikkan aku, time aku rehat hari Senin tu, tetiba je (",) kol aku... Terkejut berok seyh!! Mana x nya, dah lama menghilang tetibe ek kol...~ Aku pon satu gaks... Aku lupa yang aku dah delete no dia dari hp... Ne la aku ingat!!!
Mula2 memang dia nak memainkan aku tapi pas aku gertak nak off phone je... Tau lak dia nak perkenalkan diri dia kat aku... Hehehe~
Sorry la bro~ No time to play la!!
Anyway... Nak citer nie...
1st day aku jaga kaunter => +RM2.50(am) -RM40++(pm)
2nd day jaga => balance(am) -RM0.90(pm)
Selasa lak aku cuti~
Hari nie... iaitu 3rd day => balance(am&pm)... Alhamdulillah...
Hari nie aku lega skit sebab x dak short duit!! =)

3. Aku baru je dapat tau keputusan PSPM2 aku hari tu... lebih tepat lagi pada tanggal 18.05.2010 hari, result tuk final exam sem 2 keluar...
tapi yang buat aku terkejut beruk..., malam 17hb tu rupenye dah leh check result!!!
Wah.... bertempa2 member kat FB tanya brapa dapat...~
Sori ar guys and girlz... bukan x nak bgtau malam tu tapi aku sendiri x sure ngan markah ek..
Xkan la nak bgtau dulu... Apape pon aku tggu 18hb tu gak...
But.., the marks is still the same~ Alhamdulillah!! Asal aku lulus, aku syukur sangat =)
Markah aku bape??? X yah citer la kat sini!! Biarlah rahsia ek...


Hm... tu je la citer aku hari nie~
Nanti sambung lagi biler aku rasa teringin nak menulis lagi ek~
Daaaaaa~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...