Nov 21, 2011

kem erat silaturrahim

Happy-happy selalu bloggers..~
 Kalau post lepas tentang funtion Brass Band, kali ni aku nak share plak ngan korang tentang aktiviti BESS. Aktiviti ni diadakan untuk part 3 students course Business Economic. Aktiviti ni bagi peluang untuk kami-kami ni eratkan lagi hubungan sebagai a part of BESS family. Walaupun plan awal 60 orang, tapi oleh sebab yang x dapat nak dielakkan, agak ramai jugak la yang x dapat join team building ni. Nevertheless, walaupun kekurangan orang, team building ni tetap havoc.

Activity : BESS Team Building 2011
Venue : Kem Gemia UiTM Dungun, Kuala Terengganu
Date : 11.11.11 - 13.11.11
Participant : 39 students

Kalau function band hari tu dia kacau cuti Deepavali, team building ni pulak kacau cuti mid-sem aku. Nasib la.... dah ko sendiri nak aktifkan... 
So, jangan nak banyak rungutan pulak yo mimie. 
Ok..., back to story. 11 November tu, semua peserta diminta berkumpul di bus stop teratai pukul 5.30 pagi.. Paling maximum pun, pukul 6.30 pagi... Kalau x, kena tinggal. So, untuk elak kesulitan (kononnya) di kemudian hari, aku ngan Mirafiqa pun balik la kolej teratai balik sehari sebelum tu. Cadang nak awal.., tapi hampeh... 
aku terjaga dari alam mimpi pukul 6.30 pagi kot.... 
Pergh~ shock habis jantung aku sebab bangun terkejut. Mana taknya, aku terbangun bila dengar Mirafiqa jerit dah lambat... Kusss semangat. Nasib baik tak OUT terus. 
So, dengan pergerakan yang super duper cepat, aku pun siap le gi bus stop tu. Perghh~ memang x leh blah... Budak-budak tu call tiap 5 minit. Psycho betul. Nasib baik la aku dah pack barang sehari sebelum and nasib baik la bus stop teratai tu depan bilik je. Kalau x, mau kena tinggal kitaorang dua ni.
Naik bus je, terus dapat tepukan yang maha hebat dari budak-budak dalam bus. 
Hehehe~ nak buat pe lagi... Senyum kambing yo la~!
Oleh sebab kelewatan kitaorang, bus gerak dari Shah Alam dalam pukul 7. Hehehe~ sorry sesangat la korang. And thanks gile-gile kat korang sebab sanggup tunggu... Huuuu~ terharu.
Perjalanan ke Dungun amik masa 5 jam plus plus. Naik kejang badan aku. Duduk lama bonar. Dipendekkan cerita, kitaorang sampai kat sana dalam pukul 1 lebih jugak la.

Daripada aku menulis panjang-panjang sampai x tau bila nak berhenti, meh aku summarizekan je apa  yang aku buat kat sana..

 Night tracking 
 Pergh!!! Lama gila aku x night tracking. Memang refreshing. Time ni 6th sense yang paling penting sebab depan x nampak hape pun. Luckily it's full moon. X la golap sangat.
 Sleeping at the beach
Memang survival habis la... Pit stop last kat pantai Laut China Selatan. Sampai je kat sana, kitaorang diberi peluang untuk tido. Sehelai sepinggang you... Bukan dalam khemah. Memang beralaskan pasir pantai dan berbumbungkan langit yang gelap. Memang sejuk. Freezing habis. Sweater yang aku bawak habis lencun ngan peluh time tracking menambah kesejukan aku malam tu. Tapi it is really a memorable moment. Rasa macam aku dekat dengan DIA. Bulan dan bintang malam tu cantik sangat. Subhanallah.
Yang x berapa nak bestnya, tengah-tengah kesejukkan dan kefreezingan tu, tetiba hujan turun. Pergh!!! Kelam kabut redah hujan pergi padang sasar UiTM tu. X de nasib nak tengok sunrise kat sana.
   Fish and net game
Game ni, I'm proud to say that I am the trickiest and hardest fish to catch. Hehehe~ Game ni mengajar aku untuk membuat strategi bagi elak diri jadi mangsa orang.
 Quest for food
Sape kata sumpit menyumpit tu senang?? Ini la satu-satunya kem yang kena masak sendiri makanan untuk lunch. Aikk... bukan senang tau nak dapat bahan. Kena main sumpit-sumpit dulu. Merasa jugak la camne susahnya orang asli yang duduk kat hutan tu nak cari makanan.
 Are you afraid of the dark
Oleh  kerana aku agak lemah semangat, game ni la yang paling buat aku gabra. Bukan 1st time pun aku participate dalam game ni. Tapi, time dulu-dulu, asal game ni, mata aku akan diblindfoldkan and jalan ikut tali. Tapi kali ni, dia x tutup mata. Arahan simple gile... Masuk kawasan hutan tu, pastu jalan je ikut tali. Tanpa lampu. Memang cuak habis. Time kat dalam hutan tu, aku rasa macam ada orang perhati and ikut dari belakang. Ok~ confident level naik sikit sebab dalam mind aku "Ooo~ fasi ikut kat belakang ke..!" Lagipun, kat track tu ada benda macam benda glow in the dark... Orang kata belerang. Ntah le~
Tapikan, esoknya, bila aku tanya sapa yang jaga kita time kat dalam hutan, Ustaz Zaid tu kata x de sape pun. Semua fasilitator duduk luar. Glupp!!! Sape plak yang ikut aku malam tu?? Huuu~

Dah~ dah~ Malas nak taip lagi da... hehehe


BESS TEAM BUILDING 
PHOTO COLLECTION
*sambil menunggu ketibaan fasilitator*
 *The Semut*
 *The Gula*
 *The Camp Mates*
*Orang kuat disebalik team building ni*
 *Kepoyooan yang ketara.. hehehe*
 *The flag is ours... It's our pride*
 *Best moment in memory*
 *In a mission to rise up flag*
 *Penyerahan bendera ke pihak BESS*


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...