Oct 13, 2011

lectures... assignment... project... and paperwork

Hi bloggers...~
Mimie is back... Hohoho!
Termasuk hari ni, dah sebulan lebih aku masuk balik kuliah.
Aku nak terus-terang la, sebenarnya aku sampai la ni still nak meng'adjust'kan diri dengan suasana sekarang. Entah kenapa, untuk semester ni, aku rasa macam diri aku ni selalu je serabut. Kadang-kadang blur la... sebut x betul la... Pikir lain sebut lain la... Barang aku plak, selalu je tertinggal..., especially calculator ngan kad matrik.
Alhamdulillah, untuk sem ni, lecturer semua boleh tahan jugak la. Korang nak tau, sem ni aku dah start belajar details untuk economic. Macam takut la plak. Sem ni aku ada belajar satu subjek yang amat aku suka, "Intermediate Microeconomics", subjek favorite aku.. Ye la, akukan suka bila masuk bab-bab econs ni. Tapi, ntah kenapa, tiap kali masuk kelas ni aku rindu giler dengan Puan Tang.
Pada yang x tau, Pn. Tang la yang menyebabkan minat aku terhadap econs bertambah-tambah waktu kat matrik dulu... Dia ajar bessssttt sangat!!! Bukan aku nak kata yang lecturer sekarang ni x best tapi... aku tetap rindukan Puan Tang.
Selain intermediate micro, aku ada gak belajar subjek like statistics, quantitative business analysis ngan personal finance. So far, alhamdulillah. X de problem lagi dengan subjek-subjek lain ni. Lagipun aku sebenarnya memang suka sangat belajar personal finance.... Cuma sekarang ni, aku lemah kat subjek statistik. Benda ni macam matematik yang aku belajar time semester 2 kat matrik dulu... Pening seyh! Satu perkara yang ketara, semester ni banyak kira-kira. Memang every core subjek kena kira-kira. Takpe la... Niat aku masuk UiTM ni kan nak timba ilmu. Insyallah~ 

Assignment setakat ni timbunan dia belum ditahap bahaya lagi. Alhamdulillah~ tapi x tau la lepas ni. Yang buat aku cuak, test yang still x de lagi. Setakat ni, untuk test, qmt je yang dah lepas. Statistik dah 4 kali tangguh test. Finance pulak, leturer tu kata hujung bulan... The problem is, hujung bulan ni aku ada JAMBORI la plak kat UiTM Kuala Pilah nun. Adeh...
Sem ni jugak, untuk subjek management and ethics, kelas aku kena gabung ngan twin class aku untuk buat projek. Markah final bergantung kat success kitaorang menjayakan projek ni la... Projek apa~?? TUNGGU!!! Nanti aku cer ek... hihihihi

Oh ye~ this semester, aku aktif sikit dalam society...
Nak promo society sikit la...
Aku budak BESS... yang stands for 
Business Economics Student Society
... muahahaha~ 
bangga la plak kan.
Untuk kali ni, aku jadi projek manager untuk program ekonometrik. Subjek ni aku belajar sem depan tapi aku kena organizekan program ni untuk students semester 6. Seriusly... memang x rugi korang involve ngan benda-benda camni. Banyak korang dapat. Walaupun susah, tapi banyak pengalaman dan pengajaran yang akan korang dapat. Sejak masuk society ni la aku belajar camne nak buat proposal, camne nak organize and jalankan program... Pendek kata..., macam-macam adalah!!!!


Oklah... aku rasa macam dah panjang sangat aku tulis ni. Nak sambung tengok concert arashi la plak... Adious amigo~ Mata aimasho ne!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...