Sep 10, 2011

a post about puasa

Hari ni, aku nak buat triple post terus. Ye la, dah lama x blogging la katakan.

Sebelum aku buat post raya, ni ada sikit post before raya a.k.a time puasa dulu la.
One week before raya, cik eka kita no contact aku katanya nak buat reunion dengan tema "jom buka puasa sama-sama". Asalnya aku x berapa nak dapat pergi. biasa la, akukan dah jadi ala-ala suri rumah. Aku pergi, sapa plak nak masak untuk buka??? Tapi jumpa kawan punya pasal, sanggup masak awal. Pukul 3 plak tu dah start masak.

#Muara Ikan Bakar Tanjung Harapan, Pelabuhan Klang#
#19 Ogos 2011#
#Aku, Eka, Wani, Azrin, Ekin, Reza, FitriHakim, ShafiqAriffin, Syahmie#

Dalam pukul 5.30 aku baru on the way gi umah eka... yup~ tau... lambat dah. And again, yup... JAM sepanjang-panjang jalan tu. Lambat gak la aku ngan eka sampai. Time tu yang dah muncul kat sana -Azrin, Ekin, Reza ngan Wani-. Apa lagi, mintak diaorang pilih makanan la. kang takut lambat plak makanan kitaorang dimasaknya.. kan! kan!


*psst~ malas nak letak gambar banyak-banyak. kalau nak tengok lagi, leh tengok kat page cik eka kita ni ye~

Lepas habis makan, (alhamdulillah... konyang) disebabkan x nak berpisah awal, kitaorang decide la nak lepaks memane. Payah benor la pulak nak pilih tempat. Pendek cite, kitaorang serang Jaya Jusco Bukit Raja. Motif..? Ala, lepak er... sambil mereka-mereka ni usha baju raya. Lambat gak la aku balik malam tu. Dalam pukul 11.30 gaks la. Ibu tanya, "Bukan pergi berbuka ke? Asal balik lambat??" Ha, amik ko. Balik lambat lagi sapa suruh. Apa lagi, aku senyum je le.. X baik melawan. Dongar yo la~

Apapepun, hari tu memang best... Aku dah lama gilak x jumpa Ekin, Azrin, Wani. Reza jumpa gak sekali-sekala~ satu U la katakn. Miss gilak kat budak 3 orang nie. Korang jangan lupa ye... ada free time kita keluar lagi. Pada -Yaya, Mira, IkaJahat, Siyah, Ayu, TikahMaarob, Wahsene ngan Uwais- yang x dapat hadir tu, don't sad. Lain kali kita plan lagi reunion yang gempaks-gempaks ek. Planner ramai~ Set time je. Hehehe~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...