Aug 12, 2011

k.a.m.i

Selamat berpuasa bloggers. Kali ni, aku nak share ngan korang kenangan aku pergi reunion hari tu. Yup~ dah lepas lamaaaaaaaa da, tapi aku x kira.. nak kongsi gak kat sini.

Details pasal reunion tu~

Melaka
29.07.11 - 30.07.11

Asalnya, aku anggarkan dalam 6-8 orang la pergi, tapi last minute ramai plak yang back out. Yang tinggal, kami berempat yo lah.. Nak buat camne kan~
Jom tengok gambar!!!
 Bertolak dari Klang dalam pukul 10 lebih & kitaorang sampai Melaka dalam pukul 12++.

waktu berjalan-jalan di bandar melaka :
Apapepun, sebelum sight-seeing, isi perut dulu ek... Lapooo~

Lepas makan, 1 pit-stop  = A'Famosa
Siyesly, dah lama aku x pergi A'Famosa ni walaupun agak selalu la aku pergi Melaka.
 Candid~ hahahahaha... aku suka!!
pssstt... COMEL alert! Muahahahaha~ Love this pic!
Smart seyh gambar nie... Thanks pakcik photographer.
Bergambar kat tangga~ Motif.... ntah
Kami kanak-kanak rebena yang baru 1st time datang Melaka ni... hihihi
Habis idea snap kamera kat sini, kitaorang cari port baru plak.... Sambil tu melawat la 1,2,3 bijik muzium yang ada kat situ... Nak lawat semua time-consuming la plak... Hotel time x check-in lagi ni.
Ni kapten olok-olok je ni...
 Muka kepenatan... tapi tetap control ayu. Memang pantang ada kamera~
 Ni kat dalam muzium yang aku x ingat namanya~
Kat muzium Navy~ Eka's request... Budak navy la katakan

Dah lebih pukul 3, kitaorang pun kepenatan, so... apa lagi~ jom check-in bilik.
Sebab kitaorang x ramai, x de nyer nak tido hotel besau-besau~ jaga bajet beb! Lagipun time reserve bilik ni, dapat diskaun/promotion... RM99++ untuk satu bilik (daripada RM140 untuk online@RM200 untuk walk-in)... Apa lagi~ kitaorang pun tempah 2 bilik le... Aku ngan mira satu bilik.. Eka ngan yaya lagi satu bilik.
Aku puas hati kot...! Memang sesuai la untuk mereka-mereka yang teringin nak buat reunion ker... Student yang nak bercuti saja-saja ke... Lokasi hotel ni pun agak strategik.... Memang dah dekat sangat dah dengan pasar malam Jonker tu..., X sampai 10min boleh sampai Dataran Pahlawan, dekat ngan Sungai Melaka~ Bilik pun simple je... Oooo~ jangan lupa..., MERAH kaler feveret aku tuuu~!!
Sampai bilik time tu dah dalam pukul 5 nak masuk 6 da... rehat kejap je... Then siap untuk pi makan malam pulak (walaupun aku ngan mira tetap paling lambat siap.... hehehehe)
Night outfit... simple kan
Malam tu, ikut plan, kitaorang makan ikan bakar... Jom gerak pegi makan kat umbai jom!
Tadaa~ kat sini la kitaorang makan... SODAP! DELICIOUS! OISHII!
Kenyang giler time ni!!! Lepas makan, kitaorang serang Jonker Street tu... mak aih~ ramai giler orang. Jom shopping semua~
Shopping~ shopping~
Ada mat saleh puji aku comel time aku ngah snap gambar ni... hihihi

Ok la... Time out! Nak kongsi semua tapi nanti overload la plak. Sampai sini je la. Lagipun, aku nak siapkan makanan untuk berbuka puasa kang. U'llz~ Bye

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...