Apr 17, 2011

sesi berMAKEOVER

Oleh sebab semalam entri aku 'agak' emosional, hari ni aku decide dah x nak emo-emo dah. 
Semalam, sebab kebosanan, aku try la main Taaz. Pekebenda plak la Taaz ni? Kalau nak tau, cikmirafiqa leh tolong terangkan.. Just KLIK SAYA :) je.

Aku ni, boleh diletakkan kat kategori "SAYA BUTA FESYEN". Aku memang x reti nak pick & match baju. Selalunya aku asal boleh pakai, aku pakai. Hahaha~ Lagipun aku bukan jenis yang pakai blouse, skirt bagai tu... X de pon dalam almari kat bilik aku ni.. Blouse yang ada pun, either mak aku or my sistas punya. Aku senang je~ Baju T-shirt+Jeans+Sweater kadang-kadang dah cukup. 
Dulu waktu kat matrik, aku suka pakai pakaian formal ala-ala orang nak pi keje. 
Baju kemeja+seluar slack itam.
Tapi sejak belajar kat U yang dress code x berapa nak amik kesah ni, aku pergi kelas pakai shirt & jeans je.. Malas nak pikiaq hari ni nak pakai baju ni, esok nak pakai baju ni... Banyak lagi benda lain aku kena pikirkan.Nak-nak lagi kalau masuk bab mekap. Memang patah haram le aku x tau camne nak alat-alat mekap ni.. Bagi aku, pakai compact powder, pastu calit lipstik sikit biar x nampak sangat bibir aku ni kering pun dah ok. Siyesly tu je. So, bila dah main Taaz nie, baru aku tau concealer tu pe benda dia... foundation tu untuk apa sebenarnya... Kelakar plak rasanya belajar benda-benda ni... Hihihi~
 
Ni la result hasil experimentasi aku :
Perghh!! Pelik giler gambar ni.. 
Aku rasa mekap ni tebal sangat da~ Tapi dah penat-penat aku buat kan, save je la dalam pc.. Rasanya kalau realiti, aku x de la nak mekap seTEBAL nie... Huuu~ Da macam pelakon international yang bawak watak jahat la plak... Ye la, biasanya watak-watak jahat ala-ala witches ke..., bomoh ke..., tebal camni la mekap er.
Yang ni bagi aku ok sikit... X de la 'over' sangat macam pic kat atas tu... Pergh!! Mata mengancam tu~
Salah satu hobi aku. Aku suka cermin mata+sunglasses. Nampak cool

Hahahaha~ Entri ni nampak cam aku perasan sorang-sorang pulak yang aku cantikkan...

Aku berkata-kata : 
Kalau korang perasan, aku waktu kat matrik dulu memang agak 'cute' sikit.
Tapi x tau nape sejak aku masuk U ni, berat badan x le turun tapi nampak badan aku macam susut sikit. 
Nak kata tension study, bagi aku standard la tu. Lagi-lagi kalau exam dah dekat cam sekarang ni.
Sedar exam da dekat tapi layan blog lagi ye ko mimie... ISK..ISK..ISK..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...