Feb 11, 2011

k-drama maniac... AGAIN???

waaaahhh,
dah lama rupanya ku x update blog
semenjak dua tiga menjak ni, aku 'ter'taksub balik layan k-drama
huhuhuhu~
banyak masa aku habis depan pc je tengok drama =.=" huhuuuuuu

sepanjang mid-sem, ni la drama-drama yang aku dah habis tengok...
aku ratingkan sekali ikut yang paling aku suka =')

aku baru je habiskan cerita ni semalam... huhuhu~
best!!! best!! best!!
klaka yang amat~ aku suka both the leading actor.
Ha Ji Won amat la cute... Jarang tengok dia berlakon dalam drama
Last aku tengok dia berlakon dalam What Happen In Bali... tapi dalam tu, aku kureng sikit la ngan watak dia. Tapi kali ni lakonan dia superb! hahahaha~
Hyun Bin pun x kurang hebat er....
Kelaka giler waktu karekter diaorang bertukar
aku sebenarnya tengok drama ni sebab leading actress dia.
teringat dia berlakon dalam Autumn Tale dulu....
Ngan filem dia "My 18th year Old Bride"
drama ni based on cerita Cinderella tapi jalan cerita dia amat matured bagi aku... takde la tipikal sangat or takde la limited remake cerita Cinderella... Ending dia pon leh tahan gak =')
suka kat watak Eun Jo yang cool tapi sebenarnya agak fragile.
ok... terus terang aku kata,
asalnya aku tengok drama ni sebab manga Jepun tu~
Yup!!!, drama ni asalnya daripada manga Jepun
tajuk er ITAZURA NA KISS
selalunya aku agak x suka bila manga Jepun dibuat drama versi Korea or Taiwan. Sebabnya, kadang-kala drama yang dibuat lain berbanding anime... contohnya Boys Over Flower.... aku lagi suka yang Jepan version punya "Hana Yori Dango"
Tapi, untuk kali ni, aku buat exception!!!
Nape aku suka drama ni???
Hmmm, mungkin sebab jalan citer dia yang x berapa heavy and agak kelakar.
Agak kelakar jugak bila Min Ho disalah anggap sebagai gay... hahaha
Ramai kata drama ni best tapi aku rasa playful kiss lagi best.. hehehe
(jangan marah ek peminat Mary =P)
Tapi dalam ni, Jang Geun Suk giler nampak cam perempuan.... Buat aku goosebump je... Grrrr~
Drama ni bagi aku biasa-biasa je, Tapi jalan cerita dia yang kelakar memang sesuai untuk sesape nak release tension.
Ok.... lepas tengok drama ni, aku rasa semangat nak try my best in everthing. Kadang-kala, melalui drama jugak kita boleh jadi motivated.
Drama ni, sikit-sebanyak bagi aku inside picture about those politician. Bukan senang nak jadi ahli politik yang betul-betul dedicated to the job.... N bukan senang jugak nak jadi pemimpin yang dapat puaskan hati rakyat.
Hmmm.... jalan cerita untuk drama ni, agak 'kureng' sikit bagi aku...
Yang aku suka dalam drama ni ialah gadget yang diaorang guna.


Aku berkata-kata :
Sebenarnya dah lama gak aku x layan drama korea ni.
Senangnya la pulak aku jadi addict balik kat k-drama... Yelah, setelah sekian lama aku
tingglkan k-drama and go for J-drama....
Pasni, nak layan anime plak la.... Sekarang pon ngah tengok itazura na kiss... anime version




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...