Jan 15, 2011

life is began to be hectic once more

entri pertama lepas entry tahun baru~

kelas dah pun start last week. 
hidup pun makin hectic and busy 
sepanjang masa. (ye ke??)
masa aku rasakan makin pantas berjalan... silap, masa dah macam memecut sekarang nie

untuk semester kali ni, aku decide nak duduk kat rumah pulak
bukan x boleh nak duduk hostel tapi sekali-sekala berbakti dengan ibu ayah pun apa salahnya kan?
so, selain belajar, kerja aku sebagai 'suri rumah' juga dah bermula
aaaa~ x lupa jugak sebagai orang yang pick up adik-adik aku kat sekolah

ok, sekarang ni pasal classmate pulak.
untuk sem ni, kebanyakan classmate aku adalah orang yang sama macam last sem cuma yang bezanya kali ni,
Sa'di da tinggalkan aku  kat sini & meneruskan pengajian dia di UIA. Aku tumpang happy sebab akhirnya dia dapat jugak study dalam subjek yang dia minat... macam aku (",)
to sa'di ---~> ALL THE BEST 
dan x lupa jugak new member of my class
aku panggil dia Airul 
mula-mula aku agak 'x biasa' dengan dia... ye la, orang baru dalam kelas aku tapi alhamdulillah, lama-kelamaan aku macam dapat accept dia sikit demi sikit dalam kelas kami. bagi aku, dia ok je... 

subjek untuk sem ni semua sekali ada 7
3 untuk university requirement & 4 lagi untuk faculty requirement
sem ni, kebanyakan subjek amat memerlukan kemahiran membaca dan menghafal
bukunya... Ya Allah~ tebalnya x payah cakap la
aku sendiri pun dah naik risau camne aku nak hafal imprtant info untuk final nanti
boleh maigrain wooo~
tapi insyallah kali ni, aku nak cuba 
buat the very best that i can
x nak lagi dapat pointer macam sem lepas... nak naik lagi...
dalam hidup ni, untuk dapatkan apa yang kita mau, kita kena jadi tamak
tapi ini bukan bererti yang aku x bersyukur dengan result sem lepas aku ye!!
para lecturer untuk sem nie, kebanyakannya aku suke...
nak tau kenapa??? sebab mereka emphasiskan dekat kepentingan menjaga masa
so, no lambat-lambat datang ke kelas la ye~

untuk Koko pulak,
aku sekarang tengah belajar main snare drum
impian masa aku masuk brassband ni
sebab aku pilih ni, masa kecik yang attract aku bila tengok marching band ni ialah diaorang punya snare people.... tu yang aku sukaaaaaaaa sangat tengok drumline 
masa first time practice main ni, rasa geram... nak nangis... semua ada
aku sedar bila kita belajar benda baru, bukan suatu kerja yang senang... macam aku main tenor dulu la
sebab tu aku nak rajin-rajinkan diri untuk datang practice malam

ok la... dah banyak pulak rasanya aku tulis...
kalau de kesempatan lagi, nanti aku post entri lain pulak


aku berkata-kata :
hidup makin hectic dan pembelajaran makin 'SENANG'.... 
aku harap aku dapat jalankan amanah & tanggungjawab yang aku pikul ni sebaiknya
dan aku juga doa agar aku dapat capai harapan kedua parents aku untuk lihat aku berjaya dunia akhirat
AMIN 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...