Jan 1, 2011

2011... WELCOME

Akhirnya, tirai tahun 2010 dah tertutup
& ucapan selamat datang pada tahun 2011
Alhamdulillah.... 
Aku masih lagi diberi peluang bernafas untuk di muka bumi ni

Bila tiba je tahun baru, topic yang 'hot & hangat' mesti topik pasal 
AZAM a.k.a DETERMINATION
hmmmm~
dalam WANITA kat TV3 hari ni, tajuk dia menarik minat aku...
"AZAM BARU @ AZAM LAMA"

Tiap-tiap awal tahun, orang pasti akan bercakap pasal azam baru. Camne dengan azam lama diaorang??? Dah tercapai @ belum??
Bagi aku, azam aku yang lepas belum tercapai sepenuhnya sebab azam aku merupakan suatu azam yang berterusan & aku sedar ia x dapat dicapai dalam masa yang singkat.

Azam untuk tahun lepas, tahun ni & tahun akan datang...
"Mendekatkan diri ke pada Yang Esa"
"Menjadi anak yang boleh membahagiakan ibu bapa"
"Memastikan aku menjadi seorang insan yang berguna"
"Menolong anak bangsa mencapai kejayaan bersama"

hmmm... itu la azam jangka masa panjang aku.
4 pegangan yang dari dulu aku pegang sampai la ni~
Beratkan...?
Aku nak jadi manusia yang betul-betul "MANUSIA"
Azam aku jangka masa pendek aku pulak;
[Pastikan pelajaran aku terjaga walaupun aktif kurikular]
[Jaga financial.. Less kehendak & take note on keperluan]
[Higher CGPA for finals... Insyallah]
[Build up my confident level in me & widen my social network]

Nampaknya, tahun ni pun, kena kerja keras lagi la.
Takpe... takpe... demi kepuasan diri sendiri!!!
Good luck to me~ =D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...