Dec 29, 2010

PIALA SUZUKI dalam genggaman

pada dan ketika saat aku tulis entri ni,
baru je habis perlawanan final untuk 
AFF SUZUKI CUP 2010
dan yang memBANGGAkan aku ialah buat julung-julung kalinya, MALAYSIA berjaya merangkul piala AFF SUZUKI CUP 2010 ni..... sob~ sob~ terharu!!! hehehe... walaupun aku bukan la seorang peminat hard core bola tapi, perlawanan finals ni, boleh dikatakan orang-orang kat dalam rumah ni semua kena histeria... Lagi-lagi time Malaysia dapat menjaringkan gol! GOOOOAAALLLLLLL~
I'm proud to be Malaysia!

and for tonight,
aku rasa credit yang banyak harus diberi kepada penjaga gol kita,

Khairul Fahmi Che Mat

dan juga kepada 

Mohd Safee Sali

Kenapa??? Sebab malam ni, performance dua orang ni paling outstanding! Serangan bertalu-talu oleh pemain Indonesia banyak ditapis oleh abang goalkeeper kita tu. Walaupun "ter"bolos 2 gol, tapi tengok la tadi....., pemain Indonesia bertalu-talu serang pertahanan Malaysia sebab dah desperado nak dapatkan mata.... Diaorang bolos pon time-time nak habis masa. Boleh kata lucky goal je....~
Yang player Safee ni pulak, aku respect dia sebab kebanyakan goal dilakukan oleh dia... Even malam nie... Cayalah~

Tapi semua ni xkan jadi kalau x de kerjasama daripada semua pemain-pemain Malaysia.... pendek kata, 
credit to ALL MALAYSIA players

So, resultnya :

1st round = 3 - 0
2nd round = 12

Overall ;

4 - 2

yup!!! MALAYSIA menang~
*ini milik kami =)*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...