Dec 20, 2010

Historical Places

131210
Malam tu, aku, ayah, Amil ngan Sheera bertolak ke Melaka
Ibu, Nana, Awan ngan Awin memang da de kat sana da~ diaorang pegi dulu naik bus UiTM. Nak tau x, antara kelebihan parents selalu outstation ialah aku dapat holiday sekali... Lebih-lebih lagi kalau holiday tu time cuti sekolah... hehehe~ Habis satu Malaysia aku jelajah.
Kali ni, destinasi kitaorang ialah Melaka "Bandar Bersejarah"
dah banyak perubahan yang aku tengok kat Melaka ni
Aku stayed kat Holiday Inn yang terletak betul-betul kat tengah bandar Melaka ni. Ok la, untuk entri ni, aku jadi tukang kameraman er, so, memang x banyak la gambar aku dalam ni... sedih gak   =S

1st Pit Stop
 
*Menara Taming Sari Melaka*
Ni kali ke-2 aku naik... 1st time dulu malam, so, kali ni aku decide nak naik pagi plak. Saja gi awal nak elak sesak.. Huhhuhu~ Best!! Batak sikit bila menara tu start pusing-pusing
*Dataran Pahlawan dari pandangan atas*

dan, kami pun meneruskan perjalanan. . . .

2nd Pit Stop
*Melaka River Cruise*
Pun 2nd time aku naik ni. Boat ni susur sungai Melaka.. Ingat lagi, time 1st time naik dulu, bau sungai tu... Ya Allah~ sumbat hidung... TAPI sekarang da ok da... x da bau da!! N bangunan kat kiri & kanan sungai ni dah cantik... Sesuai bagi sesape yang sukakan art~
*Pandangan dari dalam boat*
 tips aku, bagi sesape yang nak naik bot ni, dinasihatkan jangan le duduk hujung bot. bukan pe, kalau nak sangat duduk hujung bot, jangan lupe bawak payung... x pon towel ke.. leh gak lap badan tu... hehehehe~ acah je

3rd Pit Stop
*Muzium JKDM*
JKDM?? Pe bende tu? Ha..., ni task untuk korang. Kalau nak tau pe JKDM tu, pandai-pandai la tanya mr.G ek. Hehehe~ Aku bagi hint skit : Jom Main Rampas-Rampas.. Amacam?? Dapat teka?? Tapi muzium ni best gak. Banyak benda-benda unik.
 *Bayangkan perbezaan mesin kira-kira dulu & sekarang*
 *Koleksi gambar dulu-dulu*
 *Mak aih... beso la plak walkie talkie nie.. Isk3x*
 *Oh yeah... I'm here bebeh .. It's like geli+impress.. Hmm~*
*Wish it was mine.. =)*

4th Pit Stop
*Muzium TLDM*
Ha~ TLDM.. yang nie korang mesti tau kan.. muzium ni, aku 1st time masuk walaupun da berkali-kali aku datang kat Melaka. Ingatkan x de pape tapi masuk je... Fulamak... Cool!

*Lagu Samudera Raya nie buat aku teringat LIBB and BAND!!*
*side drum pun warna biru... woaaaahh*

sebelum meneruskan perjalanan, aku sempat snap!


kenangan waktu di Melaka... had soo much fun!
Makan dinner sampai perut dah lepas red alarm & hampir-hampir nak vomit.., conquer swimming pool kat hotel tu.., jalan-jalan kat Mahkota Parade just me and Awin
=)
Kenangan = Priceless

1 comment:

farwin hazwan said...

haiyah kalau aku dapat berjalan2 kat situh seronok gilAA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...