Mar 22, 2012

satu masa dahulu : perkad

Jom sambung~
Pasal workshop dah. Pasal program dah. Pasal kursus pun dah.
Hari ni aku nak kongsi pulak pengalaman function.

Untuk kali ni, aku nak cerita pasal function PERKAD.
Berlangsung pada 27hb November tahun lepas.
Around-around time perkad ni kan, aku seriously tengah busy giler. Dengan meeting tak habis-habis la pasal PGN, dengan Zoo Community nye lagi. Meeting society lagi. Aku pun tak tau la camne boleh nak terjoin perkad ni. Ye la~ kalau miss 1 function, aku akan rasa rugi sangat-sangat. Aku suka suasana time-time nak function
(walaupun kadang-kala stress bangat!!)

Opss.. bagi yang tak tau perkad tu apa, meh aku terangkan.
Perkad tu kat short form dari ayat Pertandingan Kawad. Dianjurkan setiap semester untuk students UiTM under kor kesatria. Jadi, kor brassband, bomba dan kembara pun turut serta la sebab kitaorang pun asalnya under kesatria jugak.

Kalau time aku semester 1 dulu aku jadi peserta perkad, kali ni aku jadi entertainer untuk majlis perkad tu pulak. As usual, pasukan brassband dipanggil untuk memeriahkan lagi majlis tu. And the story of ours begin.

It's Pictures Time


*masa untuk polishing, final check, final review; semuanya final la*

 *Diaorang ni la peserta perkad brassband/supporters/juniors*

 *Us before the show begin.. ready to go into the ring~*

*Masa untuk beraksi*

Like seriusly, perkad kali ni penuh keoshemness dia. Mana tak er, time kitaorang tengah perform, tiba-tiba hujan turun. Mula-mula perlahan, pastu... Masyallah~ selebat-lebatnya. But still~ we perform. Yup... main langgar je hujan tu. Lebih rela main dalam hujan daripada show tetiba je stop macam tu. At least nampak cekal + kental dia sikit. Seniors yang kat luar padang kawad time ni dah risau dah tengok kitaorang. Ye la~ instrument tu mahal beb. Dah la ada some yang tak leh kena hujan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...