Aug 28, 2011

Good morning U'allz~
Pejam celik pejam celik, hari ni dah hari ke-28 kita berpuasa kan. Lusa nak raya dah.
Semalamkan, aku, ibu, Nana ngan Awin pergi la shopping baju raya. Aku ingatkan ibu nak beli baju kurung lagi sebab FYI, haritu kitaorang dah tempah dah baju kurung dari member ibu. Rupa-rupanya ibu suruh pilih blous...
Bila aku dengar je ibu suruh pilih blous, dalam hati aku... 
"Alamak.., aku mana la reti pilih blous ni. X de blous sendiri pun... selama ni yang aku pakai , semua bantai ibu punya
Mana x nya, kalau korang tengok almari aku ni, almost 95% semua baju T and baju shirt. Lagi 5% tu, baju kurung ke~ Jubah ke... adala~ Even skirt panjang pun aku x de. Skirt yang aku beli untuk MDS (minggu destini siswa) dulu tu entah mana aku campak ntah. Hehehehe~

Semalam, kitaorang bershopping kat Alam Sentral. Seriously aku x expect pulok still ramai lagi orang kat Shah Alam ni. Biasanya, time-time camni, orang dah balik kampung da. Parking, mak aih.... jangan cakap la~ FULL sentiasa.
Ibu terus bawak aku ngan adik-adik pergi tingkat satu. Perghhh~ sosak betul... Rimas eden. So, kitaorang pun begin la the journey untuk membeli baju raya. Dari satu kedai ke satu kedai aku explore, mesti ada je yang tak berkenan di hati. Aiseyh~ #banyaksongeh betul la aku ni. Corak kain macam orang tua punya style la... lengan beropol-ropol la... kalau pakai nanti nampak menggelebeh la... pink sangat la... Macam-macam gak la aku komen. Nana, I have to say, dia pandai bab-bab ni.. Nana la yang paling cepat pilih baju dia. Awin plak, ibu mix and match baju untuk dia sebab dia pun macam aku. Picky sikit. 

Tak dapat cari baju kat tingkat satu tu, aku tumpukan cari kasut plak. Sebenarnya, aku ada suka satu kasut warna merah nie... cantik beb~ *ala-ala bawah ni* tapi masalahnya...
HIGH HEELS
 Banyangkan la, kasut yang 1/2 inci aku pakai kejap kejap pun dah sakit kaki, ni nak pakai yang 2-3 inci punya... Mau kasut tu aku buat pakai buang je. Last-last, aku decide la on satu kasut ni. Opss~ x nak la citer sekarang ek. Nak tau kasut camne aku pilih, pas raya aku bagitau korang. Hehehe~

Oleh sebab dah pukul 2 and still x dapat lagi cari baju aku, kitaorang pun decide untuk masuk The Store. Tak pernah aku sangka susahnya la plak aih nak cari sepasang blous. Semua yang aku pilih direject terus oleh ibu. Ibu kata, "macam budak-budak la... awat ketat sangat la... x mau... seksi..". Sebab tak tahan sangat ngan taste aku yang agak 'unik' tu, ibu pilihkan blous untuk aku. Corak er, simple je.. It's really ok sebab aku suka corak yang simple-simple ni. Akhirnya... ada jugak la satu blous untuk aku. Lalalala~

Jalan punya jalan, tetiba ibu teringat..., "Alamak... baju kurung sheera x de lagi". Selesai je beli barang kat The Store, keluar kat foyer Alam Sentral tu survey baju Sheera plak. Alhamdulillah~ dapat la gak beli 2 pasang baju kurung and sepasang blous untuk sheera. Dalam pukul 3 nak masuk 4 jugak la kitaorang ni habis bershopping. Hari ni turn the GUYS plak... kami kami the GIRLS ni pulak yang kena sambung komeh rumoh. Tapi takpe sebab aku x sabar nak raya~

SELAMAT HARI RAYA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...