May 24, 2011

sweet family memory

Untuk pengetahuan korang semua, parents aku memang x suka sangat tengok wayang. Aku ingat lagi, 1st time kitaorang satu family tengok wayang tahun 1999. Tengok cerita
Senario The Movie.
Kitaorang pergi pun sebab abang sedara aku yang ajak. Agaknya kalau dia x ajak, x merasa la aku tengok wayang. Ye dak....


Nak dijadikan cerita, sabtu lepas untuk sekian lamanya, aku satu family pergi tengok wayang. Ajaib x?? Semua ni bermula gara-gara aku nak pergi tengok cerita "Nur Kasih the Movie". 
X tau pulak mak aku pun minat citer ni. Plan asal aku nak pergi 19hb tu gak, tapi disebabkan ada orang nak belanja, pe lagi, booked tiket terus sabtu tu. Ibu suruh gak... Takut tiket habis. save budget aku.. hehehehe~
Sheera pulak, bila dapat tau je yang kitaorang nak tengok wayang, uiks~ excited terlebih! bayangkan la, dari hari Khamis before gi tengok tu sampai la hari ni. Soalan yang sama je dia tanya kat aku.. "kita nak tengok wayang ye kak long???" Lagi parah bila lepas dia tengok citer ni, boleh dikatakan hampir tiap waktu & ketika dia nyanyi lagu Yassin & Tiq Zaqyah - Nur Kasih tu.. Takde la nak nyanyi full song kan tapi part chorus dia "Nur~ Kasih...." berulang-ulang aku dengar. Yang kelakanya, sheera x cakap 'Nur Kasih'... dia nyanyi "Oooooo~ Kasih". Hahahaha... Kira lulus la tu. Bunyi nak dekat-dekat sama. Ibu pulak, habis je movie, aku tengok empangan pecah... Hahahahaha~ terharu la tu. Aku x... Setakat banjir sikit-sikit je. Nasib baik la ada kain lap muka. Abis ibu kena sakat ngan kitaorang adik-beradik... hehehe~ Nasib le ye bu, dapat anak-anak yang nakal + kiut macam kitaorang ni.
Aku amat gembira hari tu. Lagi gembira bila tengok family aku gembira. Sheera, dari pemerhatian aku, sebelum pergi, time kat sana sampai la waktu kitaorang balik, x lekang senyuman dia. Senyum sampai ke telinga pulak tu. 
Harap-harap la ada peluang kitaorang buat aktiviti ni lagi. Amin :D
Alhamdulillah~ Ku berterima kasih pada-Mu ya Allah!


Inner Thought : 
Aku x nak cerita banyak sangat pasal movie ni.
Nape?? Sebab korang boleh carik sendiri review pasal movie ni.
Tanya Mr.Goggle. Mesti banyak yang korang jumpa. Siap ngan trailer dia sekali.
Yang aku nak komen pasal movie ni, 
Cerita dia boleh tahan jugak la.
Banyak jugak persoalan yang timbul waktu aku tengok cerita ni.
Jalan cerita dia memerlukan penonton untuk berfikir. 
Ending dia kalau korang x hayati, boleh sebabkan korang keBLURan kejap.
Hmmm~ tu je la.. Ok la, nak kena sediakan makan malam. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...