Mar 6, 2011

feeling DOWN

perhatian... perhatian....
entri kali ni panjang sebab aku nak ber"emo" sikit.
so, kalau sesiapa yang tak suka tengok aku beremosi malam-malam buta ni, sila abaikan la entri ni ek

semenjak dua menjak ni, aku selalu teringatkan life aku waktu kat matrik. pada aku, selain sekolah, itu la life yang paling memorable dalam hidup aku. even sekarang pun rasa cam nak repeat je life waktu aku kat matrik.

DULU :
life aku teramat la pack ngan aktiviti-aktiviti kat matrik tu.. 
(termasuk la outing hampir every week)
assignment melambak.... mak aih, sampai aku rasa 24jam tu tak cukup... (especially economy subject)
test tiap-tiap minggu ada... lagi haru subjek business yang tanpa fail ada test tiap-tiap malam khamis. tu x masuk lagi group discussion + tutor + extra classes... sentiasa men"ceria"kan hidup aku
waktu rehat, hanya sejam.. tu pun aku gunakan untuk buat assignment yang macam x pernah nak habis
waktu kat matrik, aku boleh je stay up kadang-kala sampai pukul 2 pagi just untuk study n buat assignment. then, bangun pukul 4@5 pagi untuk sambung study. 
kat matrik juga, aku selalu je buat yang terbaik dalam kelas aku... kalau boleh, nak selalu dapat markah tinggi..., especially dalam kelas ekonomi. aku rasa macam aku ada satu keluarga baru time aku ada kat sana. 
life there is hectic but it is the most enjoyable moment in my life. 
segala pahit manis, jatuh bangun aku ada kat situ. bila time nak mid-time or final exam, aku ngan roomates aku mesti stay up all night. aku macam biasa, buat milo extra pekat just to make sure aku dapat stay up. roomate aku yang lain plak buat nescafe kaw punya... so, beraroma la bilik aku ngan bau nescafe + milo.... 
sungguh..., aku rindu suasana tu. aku rindu segala-galanya pasal matrik... aku rindu dengan classmates aku... aku rindu dengan roomate aku... aku rindu dengan budak-budak akaun kuliah satu.... aku rindu nak pergi bilik nad malam-malam semata-mata nak belajar ekonomi dengan dia... x pun share drama korea or jepun dengan dia. aku rindu dengan leteran cikgu-cikgu aku kat sana... Pn. Tang, Pn. Azean, Cik Liyana, En. Adam, En. Shahrul n semua cikgu-cikgu kat sana!!!
walau macam mana hectic pun life aku kat situ, aku x rasa yang aku stress duduk sana.. malah, life macam tu yang buat aku sentiasa happy & semangat untuk terus belajar. aku jarang rasa home sick sebab aku tak rasa kehilangan sangat waktu aku kat kmph.

SEKARANG :
kenapa aku rasa macam aku makin tak semangat nak belajar??? 
kenapa aku rasa aku makin alpa...?? terkapai-kapai dalam emosi aku sendiri? aku lemas!!! 
dah masuk bulan 3 da... next month dah nak final exam.., tapi kenapa aku rasa aku masih x sedia?? 
kenapa... kenapa... dan kenapa....
satu persoalan yang selalu berlegar-legar dalam kepala aku sekarang nie.
time study, aku selalu mengelamun... 
time kuliah, focus macam mana pun, aku rasa macam aku x dengar apa pun yang lecturer tu cakap kat depan. 
time test & quiz, aku selalu x sedia.. aku dah jarang revise apa yang aku blaja sekarang ni... aku dah jarang stay up sekarang ni... aku dah susah nak bangun awal sekarang nie...
yang buat aku sedih, aku x pernah pun buat yang terbaik dalam tests & quizzes macam yang aku selalu buat dulu.... aku FAIL dalam test... alah..., setakat test tu 10% je... mungkin bagi korang camtu... tapi x bagi aku.
aku rasa aku selalu main-main... aku x serius...
time buat assignment or discussion, aku selalu stress...
aku x suka orang kacau waktu aku tengah buat keje....
aku x suka orang buat kerja lain waktu discussion...
aku x suka orang asyik kata 
"alah, mimie mesti dah belajar kat rumah punya"
"takpe la... mimie dah pandai.."
aku benci semua tu!!!
time gap plak, walaupun lagi lama dari matrik, aku x pernah nak memanfaatkan sebaik-baiknya...
aku selalu ngantuk... aku rasa hipokrit... menidakkan apa yang aku rasa
bukan aku x de member kat sana tapi, aku tak jumpa lagi dengan orang  yang aku boleh luahkan segala isi hati aku. kalau waktu sekolah, member sekolah ada... waktu matrik, roomates aku la tempat aku luahkan perasaan...
kat U ni???
aku x tau lagi... kepada cikmirafiqa & fiza, bukan aku x nak share emotion sebenar aku ngan korang, tapi terus terang aku kata yang aku x sedia lagi. 
fiza, aku baru nak kenal ko ngan rapat time kat U ni. walaupun kita kenal sejak kat sekolah, tapi time tu aku x  rapat sangat ngan ko kan... time kat U la kita 3 jadi rapat... tu pun sebab course, fac & sekolah yang sama.
ngan mira pulak, waktu form 1-3 kita rapat... tapi waktu ko gi maktab, untuk seketika aku rasa kehilangan! hilang rakan yang aku leh borak dalam kelas... bukan ko sorang je yang pergi..., eqa ngan yaya pun masuk asrama... nana, wahsene.... mendadak gila time tu. tapi nasib baik ada ayu, ekin, reza, & bendi jadi peneman aku. 
mungkin sebab korang lama kat asrama, tambahan pulak matrik masing-masing x sama, aku jadi susah nak kongsi perasaan aku ngan korang. sekarang ni pun semua cam busy ngan life sendiri... termasuk aku yang busy memanjang. lagi la jarang nak contact ngan korang kan. kalau korang perasan, time reunion, aku lebih suka dengar korang bercerita.... sebab, kadang-kadang, aku x tau nak cerita apa ngan korang. jadi, aku lebih selesa mencelah dari membuka topik baru. sekarang nie, jiwa aku rasa kosong....
ngan classmate, walaupun dah 1 semester aku ngan korang, still aku x dapat nak open tentang feeling aku ngan korang... aku memang perlukan masa lagi... bila aku betul-betul boleh open myself ngan korang pun aku x pasti. maafkan aku ye~


apa nak jadi ngan ko ni mimie?? wake up la sayang!!!
you have dream that you want to achieve, right
BANGUN BALIK mimie!!



Aku berkata-kata :
Masalah ni belum lagi campur dengan masalah-masalah lain...
Aku dah penat.... Dah letih.... 
Aku mintak maaf kalau ada yang terasa time baca entri ni.
X tau kenapa, malam ni malam terpilih untuk aku luahkan apa yang aku rasa
Mungkin sebab aku dah penat menahan perasaan
Biarla malam ni aku luahkan segala-galanya... Sumpah!!
Luahan ni  memang x dirancang... 
Ni semua akibat aku teringatkan waktu-waktu aku "rajin" time kat matrik dulu..
Mungkin jugak aku dah menghidapi FEF (Final Exam Fever) awal sangat..
Biarla malam ni aku menangis lepaskan segala beban dalam dada ni
Moga esok aku boleh bangkit semula menjadi Mimie yang dulu...
The strong and happy Mimie again~ Amin...

2 comments:

Anonymous said...

mimi, u should do the best for urselve and i know u can do it much much better than before..
better u struggle now, then regret later ;)
Allah 2 adil, dye xkan bg sumthing yg hamba dye xleh wat..sume t'plg kat kte cmne nk wat sume 2 dgn cre t'mudah..have faith in Allah and yourself too.!
de pape prob, do not hesitate to call or text me anytime you want..
pe gune kwn kn klaw xleh nk same2 mse time kte ssh sng kn..

Fighting MIMI.!!!


love,
Dr. Wannabe <3

♥♥LiTTLeGirLz♥♥ said...

thanks Dr.Wannabe...
really appreciate you comment. terharu sangat... x sangka pulak yang ada orang lain yang baca blog ni. :)
memang sekarang mimie ngan try to pull my life back together. thanks again... doakan kejayaan mimie ye~
and wish you all the best in your life too~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...