Nov 25, 2010

saat aku dibilik itu

"Assalamualikum, baiklah.. perkenalkan diri awak... latar belakang pelajaran awak... keluarga awak..."
"Hmmm.... kalau diikutkan kat sini, awak nie pelajar bisness ye? Ekonomi bisness...? Kat UiTM tu awak ada masuk kelab usahawan x? Budak bisness sepatutnya aktif kan...?"
"katakan la saya nak buat bisness jual karipap kat kawasan rumah awak, macam mana awak leh rekomenkan kat saya untuk saya mulakan bisness saya tu?"

Pergh!!! Soalan~
Nie la yang aku hadapi sewaktu interbiu untuk nak
dapatkan pinjaman pendidikan selasa lepas.
Mula-mula, time nak masuk tempat interview tu,
cuak giler... tapi muka tunjuk cool~ je.. hehehe

Waktu kat dalam tu, 
time memperkenalkan diri,
leh plak la aku tergagap-gagap....
hati aku "ah, sudah~ tenang la hati... rileks... x de pape"
cam tu la aku waktu pergi interbiu buat julung-julung kalinya...
yang interview aku lak nasib baik sorang je...
male interviewer... aku time kat dalam tu,
jawab soalan yang diajukan,
pakai taram je... bahasa pun bagi aku agak lintang pukang
jap BI... jap BM....
aishhh~



2 comments:

hafizah hassan said...

mtk scholarship ape mie?

♥♥LiTTLeGirLz♥♥ said...

Ini pinjaman fizah...
Aku apply pinjaman selangor...
yang pasal scholarship tu nantikan entry seterusnya ek....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...