Sep 20, 2010

ungkapan untuk renungan

ungkapan kata-kata ni aku ambil dari novel Anis Ayuni
tajuk novelnya "Seribu Kali Sayang"


Ya ALLAH, jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang 
yang melabuhkan cintanya pada-MU,
untuk mencintai-MU

Ya ALLAH, jika aku jatuh cinta, 
jagalah cintaku padanya
agar tidak melebihi cintaku pada-MU

Ya ALLAH, jika aku jatuh cinta,
izinkanlah aku menyentuh hati 
seseorang yang hatinya taat pada-MU
agar tidak terjatuh aku dalam jurang semu

Ya ALLAH, jika aku jatuh cinta,
jagalah hatiku padanya
agar tidak aku berpaling dari-MU

Ya ALLAH,
sesungguhnya aku bermohon
pada-MU untuk selalu mencintai-MU

bagi aku, ungkapan ni membawa banyak makna
mana x nya,
zaman sekarang ramai yang mendahulukan cintanya kepada manusia
melebihi Yang Maha Agung
wajarkah begitu???
fikirkanlah~
moga-moga ungkapan yang aku anggap doa ini 
akan dimakbulkan oleh ALLAH S.W.T

Insyallah~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...